Ja vēlies kļūt veģetārietis


Vēlme kļūt par veģetārieti kļuvusi modes lieta. Dažiem tā ir pārliecība, citiem  protests un līdzeklis uzmanības pievēršanai. Taču, ja gribam izšķirties  būt vai nebūt veģetārietim, der noskaidrot, ko nozīmē atteikšanās no gaļas.

Kāpēc gribu būt veģetārietis?

Vispirms vajadzētu sev uzdot jautājumu, kāpēc gribu kļūt par veģetārieti? Vai tas ir tādēļ, ka vēlos notievēt, vai arī uzskatāt, ka būt par veģetārieti ir veselīgi. Jāteic, ka uzturs ar gaļu var būt gan veselīgs, gan arī neradīt lieku ķermeņa masu www.ncbi.nlm.nih.gov. Diezin, vai ir vērts kļūt par veģetārieti, ja negaršo dārzeņi. Būt par veģetārieti nav vienkārši neēst gaļu. Atsakoties no gaļas, zūd labs dzelzs avots, un jādomā, kas to spēs aizstāt.

Gaļas trūkumu varētu kompensēt, lietojot citus dzelzi saturošus produktus, piemēram, olas, ar dzelzi bagātinātas sausās brokastis, žāvētus augļus, pilngraudu maizi, riekstus, augus ar zaļām, treknām lapām. Lai dzelzs no augiem varētu uzsūkties, nepieciešams lietot produktus, kas satur C vitamīnu, piemēram, apelsīnu sulu. Kļūstot par veģetārieti, nenozīmē, ka automātiski zaudēsit lieko ķermeņa masu. Ja sāksit neierobežotā daudzumā lietot treknos sierus, riekstus, veģetārās picas, pīrāgus, citus mīklas izstrādājumus un ātri pagatavojamus pusfabrikātus, varat strauji pieņemties miesās. Visi veģetārieši nebūt nav slaidi. Par to varat pārliecināties arī veģetāriešu mājaslapā www.vegsoc.org/

Daudzi veģetārieši uztraucas, vai, nelietojot gaļu, pietiekamā daudzumā tiks uzņemti olbaltumi. Taču, ja uzturā tiek lietoti piena produkti, parasti tā nav problēma. Piena produktus var aizstāt ar soju, pākšaugiem un riekstiem.

Veģetārieša ēšanas pamatprincipi

Kļūstot par veģetārieti, paveras lieliska iespēja sākt lietot jaunus dārzeņus un iemācīties jaunus dārzeņu sagatavošanas veidus tapsim. Taču jāatceras, ka ēdienkartes pamatā jābūt produktiem, kas bagāti ar saliktiem ogļhidrātiem – cieti. Piemēram, maizei, kartupeļiem, pastai, rīsiem, auzu pārslām, miežu putraimiem. Katru dienu katrā ēdienreizē jāēd augļi un dārzeņi. Uzturā jāierobežo trekni un saldi ēdieni. 

Pirms kļūt par veģetārieti, jāpadomā, kādus augļus un dārzeņus varēšu nopirkt pavasarī un cik tas maksās.

Rate this post